Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Orląt Lwowskich w Krasnymstawie

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 1055313
    • Do końca roku: 236 dni
    • Do wakacji: 43 dni

„Uroczystości szkolne wirtualnie, czyli wykorzystanie nowych mediów w kreowaniu wizerunku szkoły”

Imię i nazwisko autora: Marta Ziarko

Innowacją zostali objęci uczniowie z klasy 4a.

 Data rozpoczęcia: 19.11.2021 r. ; Data zakończenia: 24.06.2022 r.

 Innowacja realizowana była na zajęciach z wychowawcą, języku polskim oraz zajęciach w bibliotece.

Imięinazwiskoosóbwdrażającychinnowację: Marta Ziarko, Kamila Basa, Joanna Wojtaszek, Katarzyna Bujak, Małgorzata Kaniuka- Paradowska, Małgorzata Dzik, Elżbieta Wrzyszcz, Bartłomiej Gałus.

 Cele innowacji :

  1. Promocja szkoły; kreowanie wizerunku szkoły poprzez organizowanie uroczystości szkolnych z wykorzystaniem elementów TIK.

  2. Zapewnienie bezpieczeństwa społeczności szkolnej w okresie reżimu sanitarnego (z uwagi na pandemię).

  3. Kształtowanie kompetencji przyszłości, które będą uczniom potrzebne w codziennym, dorosłym życiu.

  4. Wspieranie ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i zainteresowań, wyzwolenie kreatywności i podniesienie jego samooceny.

 Podjęte działania:

Zagadnieniazostały opracowane woparciuo podstawę programową kształcenia ogólnegodla drugiego etapu edukacyjnego.

Innowacja była realizowana w zakresie edukacji medialnej i edukacji teatralnej w blokachtematycznych tj.:

  1. Wirtualny apel na Dzień Patrona 2021.

  2. Festyn Piątki 2022: „Naturalnie, czyli gramy w kolory”.

  3. Przedstawienie teatralne na podstawie utworu Jana Brzechwy „Pchła Szachrajka” .

  4. Słuchowisko na podstawie utworu Juliana Tuwima „Ptasie radio”.

  5. Spotkanie z bajką– oddział zerówki i 3-4 latków,

  6. Warsztaty recyklingowe - oddział zerówki i 3-4 latków.

 Każdy blok tematyczny opierał się na indywidualizacji i był dostosowany do poziomu możliwości ucznia:

        • różne sposoby uczenia się tekstu,

        • wykonywanie we własnym zakresie i wg autorskiego pomysłu gadżety i stroje potrzebne do stworzenia inscenizacji, przeprowadzenie warsztatów czy zabaw.

        • poszukiwanie informacji i wskazówek w bardzo różnych materiałach źródłowych,

        • pełnienie roli aktorów, scenarzystów, reżyserów, a niekiedy i montażystów w procesie powstawania foto-relacji z działań innowacyjnych.

 Wszystkie założone w innowacji cele zostały osiągnięte, zwłaszcza zapewnienie bezpieczeństwa sanitarnego społeczności szkolnej, promocję szkoły środowiskulokalnym iogólnopolskim oraz wzbogacenie jej oferty edukacyjnej. Projekty i zadania realizowane w ramach innowacji ukierunkowały aktywność uczniów na kształcenie kompetencji przyszłości. Uczniowie wzajemnie się mobilizowali, rozwijali zainteresowania artystyczne i cyfrowe, przełamywali blokadę nieśmiałości, otwierali się na kontakty z innymi np. małymi dziećmi, pokonywali tremę. Rozwinęła się u nich kreatywność oraz umiejętność współpracy w grupie.