- Odwiedziny: 1060458
- Do końca roku: 229 dni
- Do wakacji: 36 dni
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im. Orląt Lwowskich w Krasnymstawie
-
Statystyki
„Uroczystości szkolne wirtualnie, czyli wykorzystanie nowych mediów w kreowaniu wizerunku szkoły”
Imię i nazwisko autora: Marta Ziarko
Miejsce realizacji: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 im Orląt Lwowskich w Krasnymstawie
Innowacją zostali objęci uczniowie z klasy 5a (rok szkolny 2022/23)/6a (rok szkolny 2023/24) (jestem wychowawcą tej klasy).
Data rozpoczęcia: 01.09.2022 r. ; Data zakończenia: 21.06.2024 r.
Innowacja realizowana będzie na zajęciach z wychowawcą, języku polskim oraz zajęciach w bibliotece.
Imię i nazwisko osób wdrażających innowację: Marta Ziarko, Kamila Basa, Joanna Wojtaszek, Katarzyna Bujak, Małgorzata Kaniuka- Paradowska, Małgorzata Dzik, Katarzyna Wilkos, Bartłomiej Gałus.
Cele innowacji :
-
Promocja szkoły; kreowanie wizerunku szkoły poprzez organizowanie uroczystości szkolnych z wykorzystaniem elementów TIK.
-
Zapewnienie bezpieczeństwa społeczności szkolnej w okresie reżimu sanitarnego (z uwagi na pandemię).
-
Kształtowanie kompetencji przyszłości, które będą uczniom potrzebne w codziennym, dorosłym życiu.
-
Wspieranie ucznia w rozpoznawaniu własnych predyspozycji i zainteresowań, wyzwolenie kreatywności i podniesienie jego samooceny.
Planowane działania:
Zagadnienia zostały opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla drugiego etapu edukacyjnego.
Innowacja będzie realizowana w zakresie edukacji medialnej i edukacji teatralnej w blokach tematycznych tj.:
-
Dzień Patrona
-
Gala Złotych Orląt
oraz zajęcia (wynikające z bieżącej potrzeby) w zakresie edukacji medialnej i edukacji teatralnej
Każdy w/w blok tematyczny opiera się na indywidualizacji i jest dostosowany do predyspozycji, zainteresowań oraz poziomu możliwości ucznia. Realizacja przez uczniów konkretnych zadań to m.in.:
-
różne sposoby uczenia się tekstu,
-
wykonywanie we własnym zakresie i wg autorskiego pomysłu gadżety i stroje potrzebne do stworzenia inscenizacji, przeprowadzenie warsztatów czy zabaw,
-
poszukiwanie informacji i wskazówek w materiałach źródłowych,
-
pełnienie roli aktorów, scenarzystów, reżyserów, a niekiedy i montażystów w procesie powstawania foto-relacji z działań innowacyjnych.
Cele, założone w opisanej innowacji to zapewnienie bezpieczeństwa sanitarnego społeczności szkolnej, promocja szkoły w środowisku lokalnym i ogólnopolskim oraz wzbogacenie jej oferty edukacyjnej.
Projekty i zadania realizowane w ramach innowacji mają w założeniu ukierunkować aktywność uczniów na kształcenie kompetencji przyszłości tj. kreatywność, aktywne uczenie się, odporność na stres, empatia, tolerancja, rozwiązywanie problemów, współpraca w grupie oraz wykorzystanie technologii cyfrowej.
Realizując zadania uczniowie wzajemnie mają się mobilizować, rozwijać zainteresowania artystyczne i cyfrowe, przełamywać blokadę nieśmiałości, otwierać się na kontakty z innymi np. małymi dziećmi (spotkania z bajką, warsztaty), pokonywać tremę.
Dodatkowym atutem jest to, że przedstawiana innowacja jest spójna z prowadzoną równolegle innowacją „Działania integracyjne - sposób na budowanie nowej tożsamości klasy”, a ukierunkowaną na włączenie i wspieranie ucznia z orzeczeniem oraz integrację zespołu klasowego.